Важна обавештења и најаве

Одакле смо ми Војвођани

Обележавајући 100-годишњицу присаједињења Војводине Србији и завршетак великог рата, у 1. полугодишту 2018-19. године бавили смо се Војвод...

недеља, 11. март 2018.

Погледај ме погледај се

1. НИВО

                                                              1.питање                                                         
Како ћеш представити свог пријатеља другом свом пријатељу?
  •  На пример:,,Марија ово је Жељана Радошевић. Жењана ово је Марија Кнежevic." Увек прво трба представити млађу особу старијој, дечака девојчици и разговетно нагласити нихово име и презиме а понекад надимак или занимање.
      Како ћеш поздравити свог другара и његову маму кад их сретнеш?
  •  Мами мог пријатеља треба да кажем тета, тетка... Например:,, Добар дан тетка Нено!", а мом пријатељу:,, Здраво Бобане!".
      Како спремаш / уређујеш своју собу?
  •  Књиге и свеске стоје у фијотама. Бојице стављам у посебне посуде. Собу могу да украсим тако што ћу урамити и окачити на зид моје цртеж
       Шта чини твоју јутарњу хигијену?
  • Ујутро, када устанем, прво оперем зубе. Затим се истуширам и очешљам косу. Обучем се, погледам да ли ми је гардероба чиста и изпеглана, а понекад се и раздрмам
        Шта облачиш на тренинг, у школу,на концерт, на купање, у биоскоп, на рођендан?
          - На тренинг, мајица на кратке рукаве и шорц.
          - У школу, школска кецеља или униформа
          - На концерт, сукња и мајица
          - На купање, купаћи костим 
          - У биоскоп, мало свечанија гардероба
          - На рођендан, сукња или хаљина
        Како се укључујеш у разговор старијих?
  • Питам:,, Да лим огу да се укњучим у разговор?" или:,, Извини те да ли ја могу нешто да кажем?"
       Шта радиш када је на столу омиљена храна а нема је довољно?
  •   Ако су са нама госи храну прво служимо њима. Не треба халапљиво узимати храну не мислићи на друге.
       Шта радиш са поклонима које добијеш за рођендан?
  • Ако сам добила цвеће, стављам га у вазу. Поклоне одмах отварам и задовољно се смешим. Не љутим се ако нисам добила оно што сам хтела.
 2. питање
  Наведи правила понашања места на којем често боравиш.
      На рођендану

  • Облачим се свечано +
  • Вадим поклоне чим их добијем - (То правило ми је чудно јер испадне као да је гост дошао само због поклона)
  • Љубазмно се захвалим сваком госту +
  • Пробавам гардеробу на рођендану (Понекад ми је тешко да изпробам сваки комад гардеробе)
  • Сама правим поклоне за рођендан + ( Најћешће је то у виду честитике)

3. питање
Наведи правила понашања места на коме ретко боравиш.
На путовању
  • Најчешће путујемо возом - ( Данас, се скоро па и не путује возом али бих волела да пробам. Једини којим сам путовала јесте брзи воз који је доста модернији од оног из књиге)
  • На станицу треба стићи на време +
  • Упућујемо поздраве путницима ( Данас се то правило скоро па и не користи али је          свакако веома културно. ) 
  • Треба одабрати само најосновније за пут +
  • Не скидамо ципеле на путу + 
             2.НИВО
                                                           1.питање
У поглављу Како говоримо прочитај наслове Како говоримо и Речи треба мерити.             Издвој правила доброг и културног говорника и направи план како и сам временом можеш да постанеш добар говорник.

- Када разговарамо са саговорником треба да причамо умереном јачином.
- Саговорницима не упадамо у реч и прекаидамо их у пола реченице. Такав поступак не можемо оправдати нестрпљењем. 
- Треба да пажљиво слушамо нашег саговорника. Не можемо себи дозволити да расејано пратимо разговор.
- Такође, на то што желимо да постанемо добар говорник утиче и начин на који разговарамо. Реченица не трба да буде искидана, пуна неумесних и примитивних израза, јер таква постаје неразумљива.
- Брзина нашег говора би требало да буде умерена. Не треба да ,,вергламо".
- ,,Поштапалице" или узречице понекад знају да збуне нашег саговорника, па због тога би требали да се потрудимо да их избацимо.

Упоредо са тим, напиши и правила која ћеш упражњавати да би била добар и пажљив слушалац.
      
- Kада наш саговорник прича, ми не треба да причамо у исто време са њим, упадамо му у реч. Такве поступке не можемо оправдати нашим нестрпљењем.
-  Док наш саговорнинприча, не прекидамо га у пола реченице. Такав поступак не оправдавамо тако што не можемо да сачекамо, тиме што нам је тема разговора веома занимљива.
- Разговор не треба да пратимо расејано, да после тога причамо о нечем што нема везе са темом нашег разговора.

Напиши десет жаргонских речи које се сада користе и предлог лепших речи које би се уместо њих могле користити.
  - Kонташ = Разумеш ( Реч КОНТ је реч која на француском значи филозоф. )
  - Кец = Јединица, слабила оцена ( Реч КЕЦ је реч која се користи због картања где она значи        један.)
  - Кева = Мајка, мама
  - Ћале = Отац, тата
  - Олади = Не брини
  - Не пали се = Наиван
  - Кулирати = Не радити ништа,
  - Мрзи ме = Тешко ми је, уморна сам, не могу
  - Бус = Аутобус ( Реч бус се користи јер се на енглеском аутобус пише bus)
  - Бајс = Бицикло ( Реч бајс се користи јер се на енглеском бицикло изговара бајк )
                 
                                                           2. питање
У поглављу Како говоримо упореди садржај одељка Хало, издвој правила везана за разговор на фиксном ( из времена књиге ) и мобилном телефону.

                      НА ФИКСНОМ ТЕЛЕФОНУ                                      

                                                                                             
-  Kада се јавимо на телефон за почетак се представимо. На пример:,, Добаран, овде Искра Лалић. "                                                     
-  Пошто смо се представили тек затим кажемо с ким желимо да разговарамо. на пример:,, Да ли је то стан Кнежевић? Могу ли добити Марију?                     
- Ако неко од наших укућана разговара не прислушкујемо његов разговор. Ако смо неким случајем, принуђени да га чујемо потрудићемо се да се занимамо нечим другим и тако себи одвратимо пажњу.                  
-  Пристојно време када можемо звати је од девет ујутро до девет увече.                                
-  Ако прекршимо границу таквог времена извинућемо се што узнемиравамо.                        
-  Када позовемо погрешан број неспуштамо слушалицу чим чујемо нежељани глас, већ се            прво извинимо.                                                                          
- Није културно звати за време ручка или неког другог оброка.                                         
- Не треба звати телефоном у време последподневног одмора.                                           
- Не треба насумично позивљати бројеве телефона људи које не познајемо.                                        
             НА МОБИЛНОМ ТЕЛЕФОНУ   
                               
- Када користимо мобилни телефон не треба да узнемиравамо друге људе у касним                  вечерњим сатима. ( до 22 час)
- Звук звона треба угасити када се налазимо у  школи, позоришту или у неком другом јавном месту.
- Не треба да користимо мобилни телефон за време ручка.
- Телефон требамо гасити ноћу јер његово зрачење лоше утиче на наше здравље.
- Не требамо да улазимо на разне сајтове који нам могу ,,покупити вирусе" и тако оштетити телефон.
- Када користимо телефон не треба да остављамо личне податке на не безбедним сајтовима.
- Када превише користимо телефон, више сати дневно, он може лоше утивати на наш вид.
- Наш телефон не треба да претрпавамо разним ,, апликацијама", то може учинити да брзо ,,остане без батерије".
- Не би требало да се јављамо на телефон непознатим особама.
- У касним вечерњим сатима, не би требало да користимо телефон јер не треба да дозволимо да због њега можда трпе неке друге активности.                                                                                   
         3. питање

  Пажљиво прочитај цело поглавље У школи. направи иконе и издвоји ситуације које су исте као у књизи и у твојој школи.



 
            
        Ситуација
            
    Лоше понашање
 

     Примерно понашање
 
        Организација нашег              одељења за осми март.

 И ако нас је благајник поново замолијо ( или било ко ко је за то задужен ) ми редовно забоављамо одбијамо да донесемо новац који се прикупља. 


































 
 






3 коментара:

  1. Анониман14. март 2018. 11:01

    Драга Искра, твоји осговори су тачни, а могли су да буду мало исцрпнији, тј. да издвојиш више правила из бонтона који си читала. Треба да поправиш грешке у куцању и правописне, на пр. мајце на бртеле... јако еј важно и да пре набрајања правила напишеш једну реченицу у којој најављујеш шта то набрајаш да би одговор био потпун.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман19. март 2018. 12:45

      Поштовани,потрудила сам се да исправим грешке које сте ми предложили да исправим.

      Избриши
  2. Анониман14. март 2018. 11:04

    Искра, гледајући твоје остале, примећујем да не обраћаш пажњу и не поправљаш оно што ти је учитељица већ рекла. Тако си у књизи о краљу Владимиру радила 1. па 3. ниво и ниси поправила и одговорила учитељици. Правила су нам таква да даље идемо тек кад средимо и надокнадимо претходно.
    Такође, имаш двапут представљену Књигу о Мрку, па ћемо се договорити шта ћемо с тим.

    ОдговориИзбриши