Вредновање беџевима
1. ниво
Жути беџ "Шта да вам причам – ја читам" добијају ученици за сваки одговор на наједноставније захтеве уз књигу: препричавају, описују, памте најважније и поједине детаље и способни су да их пренесу и језички уобличе на језички прихватљив начин.
Беџ се добија за задатке 1. нивоа који су најједноставнии, захтевају интелектуалне радње којима ученици показују да су прочитали и запамтили прочитано и разтумели узрочно-последичне везе, познају форму текста.
Беџ се добија за задатке 1. нивоа који су најједноставнии, захтевају интелектуалне радње којима ученици показују да су прочитали и запамтили прочитано и разтумели узрочно-последичне везе, познају форму текста.
2. ниво
Плави беџ "Читам и размишљам" добијају ученици који решавају проблемске задатке поводом књиге, задатке у форми образовних игара и показују да умеју да дубље размишљају о књизи, да се децентрирају, имају сопствени став и избор, удубљују се, показују емпатију…
Беџ се добија за задатке 2. нивоа који захтевају сложеније мисаоне процесе анализе, синтезе, тумачења, предвиђања, карактерисање и мотивација поступака јунака, разумевања и решавања проблема.
Беџ се добија за задатке 2. нивоа који захтевају сложеније мисаоне процесе анализе, синтезе, тумачења, предвиђања, карактерисање и мотивација поступака јунака, разумевања и решавања проблема.
3. ниво
Зелени беџ "Читам, мислим, стварам" добијају ученици за стваралачки и критички однос према прочитаном: када имају сопствено оригинално решење за постављени задатак, умеју да вреднују текст и форму и садржај, искажу ставове и критичко мишљење. Рецимо, умеју да напишу своју верзију нечег из књиге, осмисле свој дијалог, створе аутентичан текст или рад на основу задатог, примене идеје из књиге у свом времену или животу итд. Ученици који раде задатке 3. нивоа и читају и памте,разумели су текст и умеју да га протумаче, али се и упуштају у различите интелектуалне радње којима показују своје критичко мишљење и показују своје таленте у стваралачким активностима.
Бонус беџ
Црвени беџ "Читам и препоручујем" добијају ученици када се укључе на форум да би препоручили књигу које нема на списку и то учине језички исправно, смислено и аргументовано, а избор књиге за препоруку задовољава елементарне књижевно-уметничке вредности, тј. да није шунд; када покрену или учествовали у дискусији на форуму, коју је покренуо наставник о некој теми. Бонус беџ добијају јер показују велику меру самосталности у избору, комуникативне вештине.
.
.
Нема коментара:
Постави коментар