1. НИВО
1.питање
Песма се зове :,,И немој сестрин буквар да газиш".
Тема песме је да иако је дете мало несмемо му дозволити да цепа сестрине ствари и да колико год има права толико има и дужности.
Идеја песме је да децу од малена почнемо да учимо да чувају ствари и туђе и његове а и да имају дужности.
Дужност је да будемо јако пажљиви према сестриним битним стварима за школу јер када ми кренемо у школу неће ни она нама цепати нити уништавати наше ствари.Особине које ћу променити ус помоћ ове песме су:добра,умиљата,пажљива.
2.НИВО
2.питањеТема коју сам изабрала је из песме ,,И немој сестрин буквар да газиш". Та тема одговара баш мени јер имам млађу сестру која иде у школу и знам да воли да су јој књиге уредне и да јој ја не цепам књиге па неће ни она мени. Уз помоћ ове песме код себе могу да вежбам ове особине: умиљата, добра. Умиљата ћу бити тако што ћу јој помагати око домаћег, а нећу цепати њене књиге. Добра ћу бити тако што јој нећу: сметати, викати и причати.
3.НИВО
1.питање
Девојчица која није имала шта да једе је молила на великом одмору неку децу да јој дају мало ужине. Питала је једног дечака да јој да ужину коју је он кренуо да баца дечак је погледао у ужину и кад је видео да је девојчица сиромашна није ни помислио да јој да и бацио је. Девојчица је тражила од других понављала се иста прича. Јадна девојчица је гладовала.
Ждребе је сваки дан имао један оброк.Гзда није могао да приушти хране за сва четири оброка. Једне ноћи је побегао и напустио газду.Пролазио је кроз шуму и молио да му дају мало хране.
-Молим те можеш ми дати мало хране
-Зашто би ја теби дала моју храну.
Окренуо се и тужно отишао. Наишао је на једну веверицу која је кренула да баца буђаву храну.
-Стани.
Рекао је магарац
-Шта да радим са буђавом храном него да бацим.
-Молим те дај мени.
Видела је да је сиромашан и одмах бацила. Код других се понављала иста прича.
Девојчица која није имала шта да једе је молила на великом одмору неку децу да јој дају мало ужине. Питала је једног дечака да јој да ужину коју је он кренуо да баца дечак је погледао у ужину и кад је видео да је девојчица сиромашна није ни помислио да јој да и бацио је. Девојчица је тражила од других понављала се иста прича. Јадна девојчица је гладовала.
Сиромашни коњ и газда
Ждребе је сваки дан имао један оброк.Гзда није могао да приушти хране за сва четири оброка. Једне ноћи је побегао и напустио газду.Пролазио је кроз шуму и молио да му дају мало хране.
-Молим те можеш ми дати мало хране
-Зашто би ја теби дала моју храну.
Окренуо се и тужно отишао. Наишао је на једну веверицу која је кренула да баца буђаву храну.
-Стани.
Рекао је магарац
-Шта да радим са буђавом храном него да бацим.
-Молим те дај мени.
Видела је да је сиромашан и одмах бацила. Код других се понављала иста прича.
Наравоученије:
Када имаш остатка хране помози другима јер твоје мало гладнима пуно значи.
тзу
Драга Дуња, у 1. нивоу одговорила си пуним реченицама на сва питања. Треба да поправиш идеју песме јер је сувише уопштена, а дужност да дефинишеш као наређење.
ОдговориИзбришиБиблиотекарка поправила сам први ниво.
ИзбришиДобро је сада. У другом нивоу објасни које то вештине желиш да одвежбаш код себе. Ти си само одабрала тему из песме и објаснила зашто ти одговара. Сад објасни које ћеш особине поводом те песме развити и однеговати.
ИзбришиДрага Дуња, питање у 2. нивоу није се односили опет на исту песму коју си одабрала у 1. нивоу, него на теме других басни и песама које смо читали. Требало би да поправиш 2. питање.
ОдговориИзбришиДрага Дуња, видим да си поправила питање 2. нивоа, али молим те да увек јавиш да си урадила у коментарима овде.
ИзбришиДрага Дуња, започела си песму у 3. нивоу, па се надам да ћеш је довршити. Питање је гласило да одабереш неку ситуацију из школе и правила о тој ситуацији изнесеш као басну или у стиховима. Зато пре песме наведи о којој ситуацији певаш.
ОдговориИзбришиТреба да будеш прецизнија у својим одговорима.
Дуња, одустала си од песме и започела да пишеш басну у школи. МКао што није било лако написати песму и одговорити на задатак, ни басна није једноставна јер мораш имати и садржај и форму басне. Ти си садржај одабрала спрам задатка и јунаке - животиње. Међутим, да би нешто била басна, треба да имаш разговор тих јунака и наравоученије на крају.
ИзбришиУколико ти је тежак овај задатак јер 3. ниво је најтежи, мораш и знати и бити креатиба, а ти уради још један задатак из 1. или 2. нивоа. Тако би задовољила праило да о приказаној књизи имаш најмање 3 одговорена питања.
Након више покушаја, Дуња, басна је сасвим добра.
ИзбришиБиблиотекарка поправила сам
ОдговориИзбришиДрага Дуња, када нешто јављаш, а ниси написала одговор на нешто претходно на шта се твоје поправљање односи, онда обавезно напиши потпуну информацију - шта си поправила.
Избриши