1. ниво
3.Уочи нумерисане целине у тексту О кукурузу. Одабери једну целину и одреди тему - о чему писац у њој пише. Свој одговор сажми у што краћу реченицу/ реченице, али да обухвата суштину онога о чему писац пише.У другом делу се радило о смрти писчевог оца.Преминуо је због напорног рада.Једне вечери пишчев отац је напорно радио и пошто је падала киша он је изашо напоље сав ознојан , и од тога је он преминуо.
2. ниво
У тексту О кукурузу писац је обишао цео свет и поново се вратио у Војводину и у своју кућу у којој се родио, од Америке до очеве крупаре кукуруза у дворишту. Направи листу тема којима се писац поводом кукуруза бави. Почни од најширих, светских тема, а заврши са најличнијим догађајима из пишчевог живота.Писацу је помоћу кукуруза испричао више поучних прича.
- Стекао је пријатељство тако што када је био мали писац је стално јео паленту. Писац је ишао у школу са Црногорцима, нико није хтео да се дружи са њим и ругали су му се. Само је један дечак Црногорац био добар премањему и позва га је у госте.Тамо су му нудили да једе паленту али он није мога више да једе ту паленту.Пошо је тај дечак једини према њему био добар испоштово га је и тако је стекао приатељство.
- Хватао голубове и грлице помоћу кукуруза.Писац је испричао како је са ујаком хватаоголубове и грлице.Кукуруз су били посипали по земљи и онда су птице долетеле и јеле па су их писац и његов ујак хватали, пекли и јели.
- На кукурузу се спавало.Кукурузова стабиљка и листови су се стављали у џакове и тако би се направио душек.
- Ложили су га. Кукурузове стабљике и листове су ложили.
- Испричао нам је причу о пореклу кукуруза.Кукуруз је стигао из Америке у Европу.Пре су на територији Америке били Индијанци-Маја и Инка. Каже се да кукуруз није донет у Европу, и јуче и данас Европа би била - гладна.
3. ниво
- Покушај да илуструјеш одабрани пасус из текста О равници. Твоја слика нека представља оно што је у пасусу описано. Технику сликања бирај, али нека буде минијатура. Опиши своју слику - шта си из текста представио на слици. Слику скенирај или усликај и приложи у свој дневник.
2.Шта све дудови значе за писца у тексту О дудовима или у тексту О кукурузима? Издвој као кључну реч или израз (две до три повезане речи) бар 10 значења дудова и дудиња, или кукуруза. Направи плакат са значењима дуда/ кукуруза на основу текста. Плакат можеш да радиш у групи. Плакат мора да садржи и слику и текст.
3.Направи сликовни речник за мање познате речи из текста О паорској кући. Речи нека обухватају покућство, намештај и предмете који се користе у кући, а налазе се у тексту. Речи прво пронађи, па с другарима подели посао: ко ће коју реч да истумачи и илуструје, како се не бисте понављали. Сваку реч исписујеш, тумачиш и илуструјеш на једном картончићу, а тумачићеш најмање 7 речи. Картончиће у групи послажи по азбучном реду
Драга Нађа, након корекција сви твоји одгоори су сцрпни и тачни. Труди се само да при куцању увек оставиш празан простор иза тачке, запете и других знакова интерпункције.
ОдговориИзбриши