1. НИВО
1.Где се налази Винча данас. Који географски појмови (град, брдо, река) су везани за Винчу? Ко данас ту живи, а ко је живео некада?Насеље Винчо је на територи Бачке Паланке поред Дунава. Пре су живели племе Винчанци
а сада су су ту само рибе лабудови и гњурци.
2.Којим су се занатима бавили Винчанци и које су алате за то имали?Винчанци су се бавили пољупривредом i земљорадњом.
2. НИВО
1.Како се зове наука и занимање људи који се баве откривањем остатака прошлости. Шта они раде, како чувају оно што су открили и на који начин закључују о прошлости на основу оног што су пронашли? Поткрепи примерима из текста. Шта је остала највећа загонетка за ове научнике и не могу да објасне чему је служило Винчанцима.Zanimanje koje otkriva ostatke prošlosti naziva se arheologija. Ono što pronađu čuvaju u muzejima.O prošlosti povezujuči ono što su našli sa prethodnim pronalasci.
2.У Регистру на крају књиге пронађи реч "грнчарија". Бројеви поред те речи означавају странице на којима се реч помиње и објашњава. Прочитај на свим страницама шта пише о грнчарији. Затим напиши у свој читалачки дневник кратак и целовит текст о грнчарији код Винчанаца. Напиши само оно најважније што си сазнао на тим страницама.Na tim stranama piše da su grnčarije predmeti od gline kao što su ćupovi.
3.НИВО
1.Осмислите причу о својим вршњацима који су живели веома давно, у Винчи. Размисли о њиховим именима, играчкама, интересовањима. Колико је све било другачије него данас? Доста сте сазнали о животу и раду њихових родитеља. Руководите се знањима која сте стекли, повежите живот одраслих и деце, будите креативни и маштовити.
2.Винчанци су правили фигурине необичног изгледа. Уметници их сматрају изузетно лепим и правим уметничким делима. научници не могу да закључе чему су те фигурине служиле. Покушај ти да закључиш: када су правили фигурине, у каквим околностима, чему си им служиле, где су их држали. Можеш да напишеш причу из свакодневног живота у тренутку док један члан прави неку фигурину. Из разговора њега и укућана, који ћеш ти смислити, читалац може да сазна чему је наменио фугурину, где ће је држати итд. У свом саставу употреби податке о фигуринама и начину прављења које си сазнао у књизи. Немој да на тебе утиче слика човека који праву фигурину, можда су их правиле жене, а можда и деца... Буди маштовит и слободан.
Нема коментара:
Постави коментар